Konijntjes bij juf Marlyn

Ik ben juf Marlyn trotse juf van het Konijnennest.
In onze groep zitten 2,5- en 3-jarige kleuters.

Eén van de leukste diertjes in ons SPRANKELbos zijn de konijntjes! Je hebt ze in alle kleuren en in alle maten, met of zonder vlekjes, met of zonder hangoortjes, maar stuk voor stuk zijn ze echte knuffeldieren!

Konijntjes zijn lief, speels en soms ook wel ondeugend. Ze houden ervan om al huppelend op ontdekkingstocht te gaan. Konijntjes zijn echte groepsdieren en genieten samen van de kleine dingen in het leven.
Soms staan konijntjes even verwonderd stil in hun wereld om dan weer vrolijk verder te huppelen.

Konijntjes houden van actie en van gezelligheid. In hun konijnenhol voelen konijntjes zich veilig en leren ze harmonieus samen te leven met de andere konijntjes.

Een schooldag bij de konijntjes

We starten de dag met een gezellig onthaal. Samen met mama, papa, oma, opa, tante, nonkel… kom je rustig het konijnennest binnen om aan een leuke dag vol verrassingen te beginnen.
Je kiest maar lekker uit waar je wil gaan spelen, experimenteren of op verkenning gaan.
Wanneer alle konijntjes zijn gearriveerd gaan we na het horen van ons konijnen liedje even samen in de kring voor een groepsmoment.

Even samen de dag starten. Leren luisteren naar elkaar, samen zingen, samen vieren, samen ervaringen uitwisselen, samen op zoek gaan naar onze interesses om zo tot een leuk thema te komen dat we verder kunnen uitwerken.
Na het kringmoment huppelen we weer vrolijk de klas in om verder te spelen.

We leren keuzes maken, we leren onze talenten goed te benutten. We stimuleren de konijntjes tot een zelfredzame en behulpzame familie. Al de konijntjes hebben hun eigen talenten en eigenschappen. Samen vormen we een echt geheel en leren we genieten van elkaars aanwezigheid. Om er samen elke dag opnieuw wat leuks en leerrijks van te maken.

Konijntjes houden van de natuur en kunnen volop genieten op onze sprankelspeelplaats. Spelen in de zandbak, klimmen en klauteren, glijden van de glijbaan of liever wat rustig rondwandelen. Voor iedere wat wils.
Van al dat spelen, krijgen we uiteraard honger. Konijntjes houden van gezond eten. Daarom smullen we van een gezond tussendoortje. Een lekker stukje fruit, groente of wat nootjes. MMMmmmm dat smaakt.
‘s Middags is het tijd voor een boterhammetje. Bij mooi weer kunnen we fijn buiten op ons terrasje gaan smullen.

Ook in de namiddag gaan we weer samen aan de slag met spelen en experimenteren. Vooral samen genieten van elkaars aanwezigheid vinden we fijn. Met af en toe lekker gezellig knuffelen want daar houden de konijntjes en hun juf enorm veel van.
Op het einde van de dag sluiten we samen af met een kringmoment. Luisteren we naar een verhaaltje en zingen we nog een lied. We nemen zelfstandig onze schooltas en onze jas, zeggen gedag tegen al de andere konijntjes en kijken al uit naar morgen, weer een nieuwe dag vol indrukken en leerrijke momenten.

Vele knuffelende konijnengroetjes,
Juf Marlyn