‘The place to be’ voor ontwikkeling, ontspanning en opvoeding

Naast de school ligt een unieke, verkeersvrije Kindcampus. De Kindcampus is een onafhankelijke vzw die ten dienste staat van alle scholen en kinderen van onze gemeente (en daarbuiten!). De Kindcampus huisvest een aantal diensten en organisaties en organiseert zelf ook diverse educatieve, recreatieve, culturele en sportieve activiteiten (kampen, ...).

Voordeel voor het kind:

Een kindvriendelijke site waar je als kind je veilig kan verplaatsen en spelen. Spelen

Voordeel voor de ouder:
Op één campus kan je veilig en autovrij:

• je peuter brengen en ophalen aan het kinderdagverblijf (3 maanden - 2,5 jaar)
  • je kind brengen naar of halen van de voor-en naschoolse opvang (2,5 – 12 jaar)
  • je kind zelfstandig laten gaan naar huiswerkbegeleiding, sportactiviteiten of de tekenacademie (6 tot 12 jaar)
Je kind kan kiezen uit een brede waaier van ontwikkelingskansen, ontspanning en opvang. Op deze campus kan hij of zij na de schooluren onder begeleiding of zelfstandig, veilig van de ene activiteit naar de andere gaan.

Op dit moment is er :
  • Kinderdagverblijf 't SprankeltjeKindcampus van FERM voor baby's en peuters
  • Voor- en naschoolse opvang tot 18.30 uur
  • Verkeerparcours
  • Wandel- en speelplein met educatieve spelpanelen
  • Tekenacademie na schooltijd op dinsdag en donderdag
  • Huiswerkbegeleiding 4 x per week
  • Speelpleinwerking op woensdag- of zaterdagnamiddag
  • Sporthal met allerlei sportactiviteiten, o.a. Multi Move
  • Chiro op zondagnamiddag
  • Fietsbib: op afspraak
In de nabije toekomst zal er ook een plek zijn voor de muziekacademie.