Op zoek naar een methodeschool voor jouw superheld?

Op zoek naar een methodeschool voor jouw superheld?  Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Fiets

Je kan elke schooldag naar het secretariaat komen om je kind in te schrijven. (liefst een telefoontje vooraf).
Zowel voor het inschrijven van kleuters als voor kinderen van de lagere school kan je terecht bij Ann of Carolien in het gebouw van de lagere school in de Elzenstraat.
Winter
Een kind is ingeschreven in onze school als de ouders schriftelijk instemmen met ons pedagogisch project en ons schoolreglement.
Bij de inschrijving zullen we je vragen stellen betreffende de organisatie van het ouderlijk gezag, de gezinssamenstelling, de verblijfsregeling, … . Kortom, alle info die we nodig hebben om de administratieve schoolfiche van uw kind in orde te brengen. We gaan ervan uit dat beide ouders instemmen met de inschrijving. Indien we op de hoogte zijn van het niet-akkoord van één van beide ouders, kunnen we jouw kind niet inschrijven.

Aanmelden en inschrijven

Inschrijven Sprankel methodeschool JenaplanOnze school werkt met voorrangsperiodes. Zo hebben we een voorrangsperiode voor broers en zussen en kinderen van personeel. Tot slot voorzien we ook een periode voor leerlingen die geen deel uitmaken van de voorrangsgroepen.

De juiste data vind je o.a. terug op een nieuwsbericht van onze website en op de website van de gemeente: http://naarschool.houthalen-helchteren.be/.

Is jouw kind ingeschreven in onze kleuterschool, dan moet je hem of haar niet opnieuw inschrijven bij de overgang naar het eerste leerjaar.

Capaciteit

Onze school moet haar maximumcapaciteit wettelijk vastleggen.
Dit is voor de kleuterschool 140 kinderen en voor de lagere school 210 kinderen.

Graag een rondleiding in onze school?

Je bent van harte welkom om nader kennis te maken met onze school.
Tijdens een kennismakingsgesprek en rondleiding krijg je informatie over de school en nemen we een kijkje in de nestgroepen. Om een afspraak te maken, kan je contact opnemen met de directeur, het secretariaat of met de zorgcoördinatoren: juf Mieke voor de Lagere school en juf Ann Broux voor de kleuterschool.

Wij kijken ernaar uit om jou en je kind binnenkort te mogen begroeten!

Meespeeldagen

Wij organiseren ook meespeeldagen voor de instapkleuters en dit net voor ieder instapmoment.  De instappertjes en hun ouders krijgen hiervan persoonlijk een uitnodiging van hun toekomstig nest. Onze meespeeldagen vinden telkens plaats op de voorlaatste vrijdag van 11 tot 12 uur voor de spannende 1ste schooldag.
Geef je kind en jezelf alvast de kans om de sfeer al eens te proeven!