De familie Sprankel

Kennen jullie de Sprankeltjes al?

Dit is Korneel!

KorneelSprankelmethodeschoolKorneel weet al heel veel en hij vertelt ons graag spannende verhalen, leuke weetjes of een goede mop. Ja, Korneel praat honderduit. Soms denk je zelfs: zijn mond staat nooit stil!

Gelukkig kan Korneel ook goed luisteren naar wat jij te vertellen hebt, wat jij interessant vindt of hoe jij je voelt.

Door samen met jullie over vanalles en nog wat te spreken, wil hij op zoek gaan hoe de wereld in elkaar zit! En als Korneel het niet weet, maar het wel graag wil weten, zal hij jullie hulp vragen om samen met jullie op zoek te gaan naar antwoorden.

Wil jij Korneels vriendje zijn?

Dit is Noor!

SPRANKELfamilie NoorNoor vindt het leuk om samen met jou vanalles te leren. Zij kan al heel goed rekenen en is de maaltafelkampioen.

Maar het allerliefste schrijft ze verhaaltjes. Ze heeft daarom altijd een pen en papier op zak om ideetjes op te schrijven.
En oeps ... soms staat daar wel een fout in. Maar dat geeft niet, want de tekstjes zijn leuk en Noor doet haar best om ze zo goed mogelijk te schrijven. Noor heeft ook een computer, daarmee kan ze opzoeken hoe de wereld in elkaar zit. Misschien wil jij samen met haar aan een project werken en zelfs een oplossing bedenken om de wereld beter te maken?

Je kan niet altijd samenwerken met Noor, want soms wil ze ook wel graag even alleen met haar neus in de boeken zitten of rustig werkblaadjes maken. Dan zit Noor in haar ‘stille werktijd’ en wil ze even niet gestoord worden. Dat moeten jullie wel respecteren. Akkoord?

Nu ken je Korneel en Noor al, maar op SPRANKEL woont ook nog je beste speelkameraad! Hij sprankelt het liefst op onze groene speelplaats. Wil je hem ook ontmoeten?

Dit is Mirko, de held van het samenspel!

SPRANKELfamilie MirkoMirko houdt van samen spelen. Samen met jullie zorgt hij ervoor dat jullie je niet vervelen en dat jullie samen veel toffe spelletjes doen!

Heb je ook al zin om met Mirko in het SPRANKELbos dolle avonturen te beleven? Of een keimoeilijk raadsel op te lossen of uit een escape room te ontsnappen? Of wil je toch liever samen met Mirko een gezelschapsspel spelen?
Oh sorry, maar soms lapt Mirko wel eens de spelregels aan zijn laars! Ssst … niet zeggen dat jullie dit al weten!

Wat Mirko heel belangrijk vindt zijn twee spelregels:
1) Iedereen mag meedoen.
2) Niemand wordt gepest, want pesten is stom!

En dan is er ook nog… Yasmine!

SPRANKELfamilie YasmineYasmine is een echt feestnummer!
Als er iets te vieren valt, is zij altijd van de partij!

Yasmine haar grootste talent is feestjes organiseren in de klas of met de hele school en zelfs met de buurt waar ze jullie feestelijk doet ‘SPRANKELen’ met jullie talenten of jullie successen!

Wat Yasmine zo fijn vindt aan feestvieren, is dat ze samen met jullie allemaal gezellig kan samen zijn!

Ook zin om met Yasmine uit de bol te gaan?