Opvang

• Middagpauze van 12.15 uur tot 13.20 uur
Op SPRANKEL hebben we geen lawaaierige en drukke eetzaal, maar eten de kinderen gezellig in hun eigen nest. Op een zonnige herfstdag of vanaf de lente wordt er veel gepicknickt, want buiten eten is altijd een feest!

Mama's en papa's geven jullie de boterhammen mee in een brooddoos met naam van je kind en melk/water in een duurzame drinkfles?

Als de boterhammen op zijn, is het de hoogste tijd om samen buiten te spelen!Boterham
Vanaf 12.30 uur wordt het buitenspel begeleid door een team van externe vrijwilligers en leerkrachten.

Natuurlijk mogen kinderen tijdens de middagpauze ook naar huis gaan. Hiervoor vragen we schriftelijke toestemming van de ouders.

Vrijwilliger zijn bij SPRANKEL, ook iets voor jou? Ga dan zeker naar de rubriek ‘Interesse’ en klik op ‘Vrijwilligerswerk’.

• Naschoolse activiteiten

SPRANKEL is een onderdeel van een kindcampus. Kinderen kunnen hier niet alleen schoollopen, maar ook deelnemen aan leuke naschoolse activiteiten. Voor meer info raadpleeg zeker onze rubriek ‘Kindcampus’.

• Voor- en naschoolse opvang
Werkende ouders hebben vaak nood aan opvang buiten de schooluren. Het gemeentebestuur organiseert voor- en naschoolse opvang voor alle kinderen van SPRANKEL in de Kindcampus, hoofdingang witte poort in de Saviostraat.  De kinderen worden opgehaald door de mensen van de opvang aan de schoolpoort van Sprankel na de schooluren.
Je kan er elke schooldag terecht vanaf 7.00 uur tot 18.30 uur maar je moet er wel op tijd voor inschrijven. Op aanvraag kan je vroeger terecht bij de opvang, zelfs al vanaf 6.30 uur.

Vergoeding
Voor de juiste tarieven kan je terecht bij de onderstaande contactpersonen.

Contactpersonen
  • Sophie Neyt coördineert de buitenschoolse kinderopvang.
  • T: 011 492 377
  • sophieneyt@houthalen-helchteren.be